Egy kezdő kritikus próbálkozásai :)

Az érvelő kritikus

Piff-puff, vagy nem csak ennyi? – TOP#10 szuperhős film

2015. május 03. - MichaelCorleone

Az alapoknál írtam, hogy a posztoknak csak a többsége, tehát nem az összes lesz hasonló felépítésű. A TOP10-es listák elég nagy érdeklődésnek örvendenek a filmes körökben, így az efféle írások főleg a BLOG népszerűsítésének céljaként szolgálnak.

A szuperhősös filmek – sajnos, vagy nem sajnos - a jelenlegi filmes korszak legfőbb alkotói. Elképesztő költségvetésű blockbusterekről van szó, amik a legnagyobb célközönségnek szólnak, és a legtöbb embert is vonzzák be a mozikba. Általában ezek a filmek a legvártabbak, valahogy elérik a nagycégek, hogy az emberek úgy készüljenek az új darabok érkezésére, mint a Messiásra. Kicsit kizökkentenek minket a hétköznapokból, vegyes élményekben részesítenek, vannak szomorúbb, lassúbb, és pörgősebb, viccesebb példák is. Vannak nagyon jó, és kevésbé jobb darabok is, ehhez hozzájárul, hogy egyféle történetet többféleképpen lehet megvalósítani, és míg egyesek jól működnek képregény formában, ez nem mindig igaz mozgókép változatára.

Apropó, fontos leszögezni, ez a cikk nem a képregény adaptációkról fognak szólni. Ugyebár nem minden képregény szuperhősökről szó, a legjobban ezt a japán képregények, azaz a mangák bizonyítják. Bár kétségtelen, a legtöbb szuperhős film képregény adaptáció, és nem is úgy, hogy csak belemarkolnak, és kiveszik a történetekből a sablonokat, hanem egy bizonyos szériát, egy stílust elevenítenek meg a filmen.

10. A hihetetlen család (2004)

a-hihetetlen-csalad-es-a-lecso-is-erkezik-3d-ben.jpg

A listára egyetlen animációs filmként került fel A hihetetlen család, mely a 2004-es évben került mozikba. A Disney és a Pixar koprodukciója volt ez, melynek a középpontjában egy szuperhős család, melyben mindenkinek önálló szuperereje volt, mégis ugyanazokkal a gondokkal küzdöttek, mint az átlagos családok. Meg kell, hogy mondjam, nem vagyok az animációs filmek rajongója, mindig is ragaszkodtam a kézzel rajzolt formához, ám ez egy kétségkívül jobb darab. Van tényleges mondanivalója, azontúl is, amit belemagyarázunk, meg a tipikus, sablonos mondanivalókon túl is. Részben komoly társadalomkritika, pl. a munkahelyi jelenet, az ismert képek, amikor például későn érkezik haza a családfő, de tulajdonképpen mindegyik karakternek külön sztorija van, majd a végén természetesen a megoldás az összetartozásban valósul meg. Nem csak annyi történik, amikor a felnőtt nézi, hogy újra gyereknek érezheti magát, mint a legtöbb mai animációs film esetében, hanem valójában elgondolkodtatja őt a film. Látványos, humoros, jók a karakterek, és a sztori, valamint azóta sem bocsájtjuk meg a Disney-nek, hogy nem készült folytatás.

9. Pókember 2 (2004)

01.jpg

A kétezres évek elején helyet kapott a palettán néhány érzelmesebb alkotás is, pl. 2002-ben a Pókember Sam Raimitől, 2003-ban a Hulk Ang Lee-től, majd jött az előbbi folytatása 2004-ben, szintén Raimitől, s ezzel együtt az eddigi legjobb Pókember film született meg. Na, ami a harmadik részt illeti, azt jobb, ha elfelejtjük, bár az ottani Homokember története nagyon ott volt, ami főleg Thomas Haden Church játékának köszönhető, de összességében katasztrofálisan gagyi volt az egész. Ami viszont a második részt illeti, habár pókember áll továbbra is a középpontban, több szálon fut a cselekmény. Az apját gyászoló Harry Osborn, az önmaga felett uralmát elvesztő Dr. Otto Octavius, Mary Jane, akit arcon vágott a színésznői hivatás valósága, May néni, akit már csak a Peter-be vetett hite tart életben, és végül Peter Parker, aki próbál egyensúlyt létrehozni a szuperhős, és az átlag életmód között, miközben minden kicsúszik a kezéből, és még pizzafutárnak sem bizonyul jónak. Peter nem mintakarakter, vannak negatívumai, ereje is kezdi elhagyni, ahogy élete is kezd szétesni. A szupergonosz sem igazán rossz, maximum ugye a robot karjai, amik szintén csak azért, mert nincs bennük emberség, csak a céltudat, amire teremtették őket. A vége nagyon érzelmesre sikeredett, Tobey Maguire sírása azóta internetes mém lett, lehet kicsit túl is játszották. Sokan nem szerették, mert nem illeszkedett kellőképpen a képregényhez, de ha önálló filmként elemezzük, s mint folytatásként, akkor megállja a helyét. Az újra indított csodálatos Pókember első, és második részénél is messzemenően jobb, zeneileg, stílusában, koreográfiáját tekintve, a színészi játékot, meg úgy összességében is.

8. X-men (2000)

x-men.jpg

Talán a szuperhős filmek új generációjának első darabja volt a 2000-ben mozikba kerülő X-men. Elsősorban a mutánsok és emberek kapcsolatáról szólt, azaz, az átlag és szuperemberek közötti konfliktusokról. Egyes emberek szerint, a béke létrehozható, mások, avagy a többség szerint nem, és ki kell pusztítani a mutánsokat. Ami a különleges, hogy a mutánsok is ugyanerre a két csoportra oszlanak. Béke és háborúpártiak. És habár a jó mutánsok többségben vannak a háborúpártiakkal szemben, nekik az emberekkel is meg kell küzdeniük, és ehhez a legracionálisabb módokat kell megtalálniuk. Először is tárgyalásokkal próbálkoznak. Ez viszont nehezükre esik, miközben a háborúpárti mutánsok az emberekre is rátámadnak, ezzel nehezítve a béke megszerzését. Azért nem mondom, hogy rosszak, mert az ő vezetőjüknek, Magneto-nak elvei vannak, és éppenséggel ezek az elvek megegyeznek az egyszerű emberi társadalom többségének elveivel, akik ugye nem képezhetik a rosszat. Mondanám, hogy az X-men egy folyamatos, állandó patthelyzetről szól, de sajnos nincs várakozás, csak örökös harc. Jól indult anno a trilógia, és a második rész is tartotta a minőséget, de utána sajnos romlani kezdett a színvonal. A harcok felett lehet eljárt az idő, de a karakterek és a sztori felett soha.

7. Batman Begins (2005)

2128359-batman_begins_1_1.jpg

Az 1997-es Batman és Robin után a legtöbb ember végleg elveszítette minden reményét azzal kapcsolatban, hogy bárki képes lenne hasonlóan jó minőségű Batman filmet készíteni, mint Tim Burton, 1989-ben. A szériát már 1995-ben elkezdte leépíteni Joel Schumacher, a Mindörökké Batman-el majd azzal a förmedvénnyel tett pontot 97-ben a Batman széria végére, amiben képes volt nem csak Val Kilmer-t leváltani, de még a Batman ruhát is. Mindezek azért fontosak, mert hozzájárultak ahhoz, hogy ami 2005-ben a mozikba került, az ne legyen olyan sikeres, mint amekkorát megérdemelt volna. Ez a film a Batman: Kezdődik volt, aminek a magyar címe kreativitás hiánya okán a legkevésbé sem figyelemkeltő, ez volt a nagy reboot első része. Bizony, újraindították a szériát, és nem is akárki kezeibe adták, Christopher Nolan készítette el olyan mesterien, hogy nem is szabad hozzáhasonlítani elődeihez. De álljunk meg egy pillanatra? Batman szuperhős? Ez egy máig vitatott eset, ugyanúgy, mint a Vasember esetében. Gazdagok, akik a pénzükből megfizethetik a szuperhős jelmezeiket, s ezzel együtt a kellékeket, amikkel elbánnak a „rosszfiúkkal”. A wikipédia szerint, ami ugye nem mindig mond igazat, - bár most szeretném megadni neki – a szuperhősöknek nincs feltétlenül szupererejük, ha már természetfeletti képességeik vannak, már az azzá tudja tenni őket. Batman pedig pont ebben a filmben tesz szert ezekre a képességekre. Különleges kapcsolatba kerül a denevérekkel, a sötétséggel, szembekerül egy tragédiával majd pedig harcművészetet is tanul, s ezek hozzájárulnak az ő különleges jelleméhez. A Batman Begins ellenfele sem szupergonosz, szellemileg, pszichológiailag bántalmazza ellenfeleit, és ez teszi nagyon intelligensé a filmet. A fizikai harcok helyett itt az érzelmi síkon, mélyen az ember tudatalattijában folynak a küzdelmek, ahol a múlt sokszor megkísérti főszereplőnket, Bruce Wayne-t. A sikert nem a mozikban érte el legfőképpen, hanem később, amikor megjelent dvd-n, és blu-rayen. A rendezés, az operatőri munka, a forgatókönyv és a színészek is mind-mind közel tökéletesek, s ezek együtt a legjobb újraindítássá tették a Batman Begins-et.

6. Pokolfajzat/Hellboy (2004)

hellboy_the_golden_army_trailer.png

Guillermo del Toro, akinek a Faun labirintusát is köszönhetjük, mesterien bánik a fantasztikus elemekkel. Démonok, nácik, az ördög, és Cthulhu. Batman mellett még Hellboy is vitatott, hogy szuperhős-e. Szupererői vannak, de inkább antihős. Megmenti az embereket, de legfőképpen csak azért, mert másra nem jó. Pozitív és negatív tulajdonságai nagyjából egy szinten vannak, legtöbbször olyan, mint egy nagy gyerek, aki, ha nem kapja meg, amit akar, nagyon durcás lesz. Vagy inkább, mivel elég változatos, és hangulata is ingadozó, egy kamaszra hasonlít, aki még nem nőtt fel eléggé. Emellett viszont nagyon badass karakter, Ron Perlmannak érdekes arca van, a legtöbb ember számára elég unszimpatikus, de a Pokolfajzat karaktere nagyon rá illik, és ezzel együtt ez is a legjobb szerepe. Igen, a magyarított nevét használtam, kivételesen itt eltalálták. Hellboy mellett amúgy szintén olyan karakterek sorakoznak fel, akik emberszerűek, szuperereik vannak, hősök is, de mégsem szuperhősök. Mindenképpen érdekes darab. Legfőbb pozitívuma egyedülállósága, lehengerlő pillanatai, Hellboy karaktere, drámai momentumai, és a badass akciók. Előkelő helyet érdemel egy ilyen listán.

5. Kick-Ass (2010)

1639431-kick_ass_poster_6.jpg

Amikor azt mondom, hogy szuperhősös film, akkor az jut az eszébe az embernek, hogy szuperhősökről szól, nem? Az tulajdonképpen nincs kikötve, hogy szuperhősöknek kell benne lenniük. A Kick-Ass pont az utóbbi miatt került fel a listára. Szuperhős paródia filmnek indul, majd őszinte, kritikus, drámai és nagyon stílusos munka lesz belőle. Sztori? Ezek a fantasztikus karakterek annyira beolvadtak a közéletbe, hogy rengetegen maguk is szeretnének szuperhősök lenni. A kezdő jelenetben láthatjuk ennek a példáját, amint valaki igen magasról zuhan le, saját akaratából, csak túl későn jut eszébe, hogy nincsenek szupererői. Főszereplőnk, aki szintén képregénybuzi, nem tanul az ő példájából, és ő is beáll álarcos igazságosztónak. Először nem megy neki nagyon, de ez nem akadályozza meg abban, hogy nagyon közkedvelt legyen. Ez a része nagyon szórakoztató a filmnek. Fel is veszi a nevet: Kick-Ass, ami sajnos nem volt nem volt alkalmas a szinkronizáláshoz, és itthon a Ha/Ver nevet kapta, ami részben az oka annak, hogy csak feliratosan ajánlom nektek ezt a filmet, angol szinkronnal. Szóval főszereplőnknek egy maffiafőnökkel gyűlik meg a baja, de később megismerkedik Big Daddy-vel, és lányával, Hit-Girl-el, két elképesztően jó karakterrel, ebben Nicolas Cage az utóbbi 10 év egyetlen kedvelhető karakterével. Itt a film drámai-oldalát is megismerhetjük. Remek élmény, szuperhős film felépítéssel, szupererők nélkül, arról, hogy ezek a sablonok mennyire valósulhatnak meg a való életben. Csodálatos darab.

4. Vasember / Iron Man (2008)

2008_iron_man_031.jpg

Na, melyik a legkedveltebb szuperhős a Marvel részéről? Vasember. És miért? Ennek az oka ez a film. Robert Downey Jr. talán jobb színész sorsra is juthatott volna, ha nem játssza el Tony Stark szerepét. Ő az a színész, aki többre is képes lenne, hasonlít Christian Bale-re, csakhogy Bale nem süllyedt el annyira a blockbuster univerzumban, mint ő. Persze nem szeretném, hogy úgy tűnjön, mintha nem kedvelném, mert nem így van. Vasember, azaz Tony Stark tényleg az egyik legjobb karakter a Marvel univerzumban. Gazdag, sármos, nőcsábász, humoros, kicsit önfejű, nagyon kreatív, intelligens, bátor, ám kissé vakmerő, és nem utolsósorban ő a Vasember. Ki ne szeretne legszívesebben a bőrébe bújni? Az ő történetéből hiányoznak a drámai elemek, ám ez kárpótolva van elég humorral, látvánnyal és akcióval, így felkerült a negyedik helyre.

3. Avengers / Bosszúállók (2012)

maxresdefault.jpg

Ha az embernek azt mondják, szuperhősös film, nagy valószínűsséggel a Bosszúállók fog az eszébe jutni. A Bosszúállok mozikba kerülésének idejében valósággal magába szívta a nézőket, aki ezt nem mozikban látta, az biztosan nem jár sokat mozikba. A Marvel már 2008-ban, a Hihetetlen Hulkkal beindította a nagy tervet, avagy mi lenne, ha elkészítenének néhány szuperhős filmet, majd a főszereplőket összegyúrva létrehoznának egy nagy finálét, a Bosszúállókat. Hát mit ne mondjak, sikerült nekik. A költségvetés eleve óriási volt, 220millió dollár, ám világszinten kb. 1,5 milliárd dollárt hozott a kasszáknál, s ezzel máig veretlenül a legtöbb pénzt hozó szuperhős film lett. Habár önállóan se a hihetetlen Hulk, Thor, vagy Amerika kapitánya nem nyerte el a nézők teljes tetszését, egyetlen filmbe paszírozva nagyon is megállták a helyüket. A középpontban bárki bármit mond, itt is a Vasember áll, de csak azért, mert könnyen bekerül a középpontba, akármelyik jelenetben is szerepel. Ő a közkedvelt hős, ő róla szól leginkább a film, de szerencsére mindenki elég teret kap, hogy karaktere kiélhesse magát a film alatt. A történet főgonosza Loki, aki a Thor-ból lehet ismerős, és ő a Tesseract-ot akarja felhasználni, - ami az Amerika kapitányából lehet ismerős - hogy világuralomra törjön. Szóval Thor-t, Amerika kapitányát, összehozza a S.H.I.E.L.D, de ők mellé még becsalogatják Vasembert, és Hulkot is, akit ismét más színész alakít. A sztori nem túl erős, a küzdelem sem annyira egyenlő, viszont így is izgalmas tud lenni, jópofa, és szórakoztató.

2. The Dark Knight / A sötét lovag (2008)

the-dark-knight-the-joker.jpg

Van oka annak, hogy a 2008-as évből nem a Vasember lett a legmaradandóbb szuperhős film élmény. És ez A sötét lovag. Biztosan van abban valami, hogy Heath Ledger halála hozzátett valamit sikeréhez, ezt nem vitatom. Sőt, Ledger színészi értéke is ezzel nőtt meg, kár, hogy ezzel már nem tud semmit sem kezdeni. Az viszont biztos, hogy Ledger, mint Joker, maradandót alkotott. Sőt nem is maradandót, egy ikonikus karakterré vált. Ezt így kell csinálni, ahogy ő tette, ezt nevezzük profizmusnak. Nolan remek munkát végzett a filmmel, és Ledger is nagyon jó választás volt. A színészgárda ismét jó választás volt, és minden ugyanúgy jól működik, mint a Batman Begins-ben. A félelem már nem alkot központi elemet a filmben, hanem az őrület, a pusztítás. Hogy miért nem kerülhet az első helyre? Egyrészt, örök vita, hogy Batman szuperhős, másrész Gordon is kimondta, hogy szerinte nem szuperhős, csak álarcos igazságtevő, aki maga határozza meg, mi az igazság. Amúgy Joker mellett még feltűnik Two-Face is, bár nem sokáig, de az ő szerepe is zseniális.

„ Mert Ő az a hős, akit Gotham megérdemel. Nem pedig akire szüksége van. Úgyhogy vadászni fogunk rá, mert Ő el tudja viselni. Mert Ő nem egy hős. Ő a néma védelmező! A figyelmes oltalmazó! A Sötét Lovag!”

1. Watchmen – Directors Cut / Watchmen: Az őrzők – Rendezői változat (2009)

watchmen2.jpg

Nagyon nem bírom Zack Snyder-t, szerintem nagyon túlértékelt rendező, ám ha a Watchmen-ről van szó, már nem annyira szidom a nevét. Kétségtelenül a Watchmen máig az egyik legjobb képregény, mely Alan Moore (író), Dave Gibbons (rajzoló), és John Higgins (színező) kezei közül került ki. Teljesen távol áll a tipikus szuperhős sablonoktól, néhol lassú, mély és szomorú, máskor pedig pörgős, humoros és akciódús. Ami mindenképp igaz rá, hogy ebben vannak a legjobb szuperhős karakterek, nincs nála jobban elgondolkodtató szuperhős film, és hogy a legszélesebb fogadtatású darab a képregény-adaptációk közül. Igen, ez is adaptáció, nem véletlenül említettem az elején. Vitatottsága leginkább azért van, mert sokáig nem tudták meghatározni, hogy melyik is lenne a legjobb játékidő a film számára, valamint stílusa is szokatlan volt, nem volt olyan egyszerű, nem épült egy kaptafára a többi szuperhős filmmel. Egy filozofikus filmről van szó, művészi elemekkel, csodás megvalósítással, a zenéket is nagyon eltalálták, de ami a legzseniálisabb az egészben, az a film vége. Meglepetésekben gazdag, karakterekben változatos, nem tudom, még hol tudnám isteníteni a filmet, egyszerűen a legjobb a kategóriáján belül.

Ennyi lett volna, remélem tetszett a cikk. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ervelokritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr547426878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

para_noir 2015.05.04. 08:41:21

Nálam a gagyi Pókember helyett az Ang Lee-féle Hulk került volna be, meg én ki nem állhatom a szerintem rettentően túlértékelt, gyermekien primitív, színészileg egyes esetekben közel vállalhatatlan Bosszúállókat.

megamedve 2015.05.04. 08:55:43

Engem kiráz a hideg ezektől az agyament filmektől. Mintha az észak-amerikai emberek agyának egy része nem tudna kifejlődni, s igényelné ezeket a 9-12 éves gyerekeknek való blődségeket (valahogyan szinte csak onnan jönnek ezek). Egy mosómedve, ami ugrál és lövöldözik......jajj nekem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.05.04. 08:57:30

A pókember nem való ide. Helyette a dredd mondjuk. De a megtorló háborús övezet is hiányzik.

DanZi 2015.05.04. 08:57:55

A watchment nem is értem, viszont az Incredibles messze a legjobb a 10 közül

Billgates 2015.05.04. 09:00:41

Nagyon örülök, hogy a Watchmen lett az első, mert tökéletesen jó ítélet. Nagyon jó hangulatú látványos film.

==T== 2015.05.04. 09:16:57

A Bosszúállókat én nem sokra tartom. Viszont a Roketeer szerintem beférhetett volna a 10-es listára (bár ő sem szuperhős, csak képregényhős)

Az én Top3-amba a fentiek közöl a "The Dark Night", és a "Kick-Ass" fért volna bele + az X-men szériából Az eljövendő Múlt napjai.

para_noir 2015.05.04. 09:23:01

@megamedve: A mosómedvés nincs is itt:) Az viszont igaz, hogy a többségük gyerekes és bugyuta, de ez azért van, mert ezek hipernagy költségvetésű filmek, és hogy minél szélesebb közönséget érhessenek el, kigyomlálnak belőlük minden extremitást, akár a szkriptet, akár az erőszakot, nyersességet tekintve. Imádni tudnék egy olyan Supermant például, ami a Punisher: War Zone durvaságával vegyül, de ilyen a büdös életben nem lesz.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2015.05.04. 09:43:07

sztem a legnagyobb értékmérője egy filmnek, hogy hányszor tudod visszanézni. ebben a listában ez csak a Batman filmekkel és a Pokolfajzattal történt meg.

Biztosan nem én vagyok a célcsoport, de a legintelligensebb messze a Nolan-Bale-féle Batman trilógia volt. Kellő látvánnyal, dramaturgiával és színészi játékkal bírt. Aztán messze követi őket az X-men: eljövendő múlt... és a Pokolfajzat.

shred 2015.05.04. 09:45:08

Néha jó megnézni ezeket a látványorgiákat, de remélem hogy lecseng a hollywoody stúdiók Marvel / DC-mániája.
Az a bajom, hogy zsinórban készülnek olyan filmek, amiket akkor értékelsz igazán, ha ismered a háttérsztorikat, olvastad a képregényeket, a jelenetben felvillantott utalás tényleg jelentőséggel bír. Önmagukban azért ezek a filmek nem olyan maradandó alkotások.

Sieg 2015.05.04. 09:46:09

A Bosszúállók rettenetesen túlértékelt, az X-men-ből szerintem az első volt a leggyengébb, a Spiderman-ből meg annyira volt a körülrajongott első rész, hogy a másodikra már rá se tudtam venni magam, de hát lehet, hogy megtáltosodtak.

Amúgy nem rossz lista.

Mr.Treeger 2015.05.04. 09:59:42

Watchmen OK, Batman Begins OK. De a többi rossz. X-Men elsők még elmegy.

teszt123456789 2015.05.04. 10:00:27

Életem egyik legrettenetesebb filmje a Kick/ass. Fujj.

Savior 2015.05.04. 10:15:54

Ha már Batmant is a szuperhősök közé számoljuk (ugye nem teljesen egyértelmű), akkor a legjobb szuperhősfilm a '89-es Batman. Abból az egyszerű tényből kiindulva, hogy az még a hagyományos értelemben is film volt, nem csak a képregény-univerzum ismeretében élvezhető akció-szekvencia.

Roadblock 2015.05.04. 10:16:27

Most nagyon sokaknak nem feg tetszeni, amit irok, de beleallok :)
Nekem az uj Joker nem jott be, kifejezetten idegesito H.L. jateka nekem.
Jack Nicholson sokkal jobb volt nala.

A lista amugy szubjektiv, nekem is hianyzik rola ez-az,de hat nem en raktam ossze :)

Aha, persze 2015.05.04. 10:34:02

Kimondottan nem szeretem a szuperhős filmeket. De a Nolan-es Batmenek nagyon jók.
A Watchmen viszont ennek ellenére az egyik kedvenc filmem.

Orbán egy Palpatine 2015.05.04. 10:37:06

@DanZi: Igen, a Watchmen-nel sokaknak az a bajuk, hogy nem is értik. Aztán kiderül, hogy nem is kell.

Érdekes az a film, az ember megnézi, és csettint, hogy de jó film volt, de ha megkérdezik, hogy miért is volt jó, akkor nem biztos, hogy van egyszerű válasz. Úgy az egész. Szerintem jó helyen van a lista élén.

Soldier1985 2015.05.04. 11:05:03

Jó lista, bár pár dologgal nem biztos, hogy egyet tudok érteni. A kérdés az, hogy milyen szemmel nézzem, mert ott az a faktor ami szórakoztató, lehet bugyuta, de simán végignézem többször, meg ott van az, hogy melyik film állná meg úgy önmagát, mint egy komoly film, van mögöttes tartalma.
Ha komoly filmről beszélünk a nolan féle batmanek top3-ban vannak nálam, de szórakoztató filmek szintjén Avangers, Galaxis őrzői, Amerika kapitány a tél katonája. Ezek lehet kissé egyszerűbbek, de engem kikapcsolnak és jók, nem kell, hogy mindig komoly mondanivalója legyen egy filmnek.
A pókembert nem értem, az egyik kedvenc karakterem lenne egyébként, de hát a filmek nem tudják visszaadni egyáltalán. Egyébként ami még gyerekkoromból mély nyomott hagyott, az a régi Robotzsaru 1 volt. Nem tudom mai szemmel milyen, de szerintem az akkori korhoz képest elég jól megcsinálták, és az új dredd is tetszett, egyszerű mint a faék, de jó volt.

para_noir 2015.05.04. 11:20:49

@Soldier1985: a Robotzsaru szerintem ma is pont ugyanakkor a királyság, mint amikor először bemutatták. Kár, hogy egy ostoba, primitív remake-et kapott. Az új Dredd szerintem is odabasz, semmi sallang, csak a pusztítás:)

Globetrotter2014 2015.05.04. 11:40:20

Amit meg kell érteni a siker kulcsát: ezeken nőtt fel a nyugati fiatalság, miközben nálunk úttörőműsorok és/vagy történelmi regények futottak, odaát a fiatalok ezeket olvasták. Nyilván elég erősen beleivódott a mára felnőtt generáció tudatába.

Azért tisztázzuk, vannak képregnyfilmek amelyek esetében a képregény jelentette az alapokat (lásd, Superman, Spidermen), és van hogy a sikeres franchise részeként kiadtak képregényt is, hogy alulról is megtámogassák a rajongói bázist vagy fenntartsák azt (pl a rajzilmként sikeres Transformers, vagy a mozifilmként indult Robocop).

Soha sem értettem hogy miért hypeolják a Nolan féle Batman filmeket. Avengers első helyen nálam., bár tény, másként jó mint a Watchmen.

báró Csekonics 2015.05.04. 12:26:07

@Roadblock: én viszont veled értek egyet.
Nálam Batman=Michael Keaton és Joker=Jack Nicholson.
Akkor is ha (szerencsére) az új Batman filmek nem a régieket próbálják másolni, hanem egészen új stílusban gondolkodtak.
Robotzsarut, Rocketeert és Dredd bírót én is hiányolom kicsit - a Marvel-es csapat elég lett volna a listába a Bosszúállókkal (mondjuk nekem tetszett, annyi a titka hogy nem kell túl komolyan venni) és Batman-t is képviselhette volna csak az egyik film.

MichaelCorleone 2015.05.05. 10:57:06

Gondoltam, hogy sok embert fogok egy ilyen cikkel az oldalra bevonzani, de azt nem, hogy 1 nap leforgása alatt, egyetlen megosztás nélkül 16ezret...
Természetes, hogy vannak különböző vélemények, elvégre egy-egy filmhez más-más élmények fűződnek.
Én speciel leginkább az utóbbi 15 évből válogattam filmeket, az azelőttieket is kedvelem, csak azok felett már eléggé eljárt az idő.
Tény, ha belegondolok, beleférhetett volna még az 1989-es Batman is, mert nekem is nagy kedvencem, de három Batman filmet már soknak éreztem egy 10-es listában, és ha mindenképpen a 2 legminőségibbet kéne kiválasztani, akkor szerintem ez a 2 Batman film a megfelelő.